Tuesday, July 6, 2010

Gila Conteng..

Haha.. Bukan gila conteng apa.. Lately ni gila conteng muka.. Adoi, bulan ni je bape dah habis duit beli mekap.. Tapi tak jugak lawa pun.. Muahaha.. Lantak la kan, untuk kepuasan diri sendiri.. Tapi kengkadang adalah menyesal bile beli.. Sebab selalu beli kaler especially lipstik adalah lebih kurang sama aje.. Bongok.. Nak buat apa beli kaler lebih kurang tapi nak banyak-banyak? Gila tamak.. Hahaha.. Dah berjanji dengan diri sendiri taknak beli mekap for the next 6 months kot.. Dah ada sampai 2 beg dah mekap aku.. Tu pun satu beg sorok dalam laci tanak en. hubby nampak.. Dia memang la tak bising, tapi macam tak best la kan.. Gila apa habis duit beli mekap aje.. Baik beli makan, kenyang gak perut..

Gila beli mekap ni adalah sebab kawan ofis aku ada jual mekap murah-murah.. Kawan dia ada stok mekap ko cakap je nak brand apa dia boleh amik and jual dengan harga murah.. Dapat la diskaun 10-20 hengget.  Banyak gak tu kan? Contohnya, aku beli baru-baru ni blusher Revlon.. If kat luar harga adalah RM60 dengan dia leh dapat RM30+.. Tak ke ko meroyan? Hahaha.. Ke aku je? Ni siap aku dah warning kat dia jangan tunjuk apape mekap lagi dengan aku.. Hoh, gile la.. Aku ni dah la rambang mata.. Sekali bila balik rumah tengok kaler adalah lebih kurang aje.. (T_T)

Tapi aku tade la beli branded-branded macam Bobbi Brown ke Mac ke kan? Hoh, tak mampu la makcik.. Setakat Revlon, Bodyshop, Maybeline tu baru la standard aku.. Brand-brand kat counter ni tak dapek la yer.. Setakat yang boleh dibeli dekat Watson tu baru la boleh.. Lagipun kulit aku adalah kulit murahan.. Kalau pakai barang mahal kulit jadi allergik pastu tumbuh jerawat.. Huhuhu.. Bagus la tu.. Pasni toksah berangan nak pakai barang mahal ye.. Kulit aku sedar siapa tuan dia.. Ngehngehngeh..

Ni antara mekap yang aku pakai.. Ni cuma suku aje.. Yang lain aku simpan dalam beg lain.. Bawak mana yang pakai aje.. Bawak? Ye, memang aku bawak beg mekap mana-mana pegi.. Tapi bawak mana yang aku pakai untuk hari tu aje.. Contoh kalau hari ni aku nak tema pinky-pinky, kaler-kaler lain aku tinggal je kat umah.. Kalau nak bawak semua mau rebeh bahu.. Eh, dah banyak cakap pulak..

Tengok, semua pun brand yang boleh dibeli di Watson aje.. Kalau ada sape-sape nak beli sila bagitau nak brand apa, colour code apa, aku leh bagitau member aku.. Brand Bodyshop pun dia ada jual jugak.. Ok, bye..

2 comments:

mimah_nan96 said...

aku minat giler lisptik MAC kaler dia, pergh.. mengancam tul.tp yg pernah belinye 1x jer.& insiden yg mmg wt aku rasa menyesal, sakit ati pn d ialah time tu dh berkenan ngan set make up Estee Lauder time tu d offer 5rat jer kat Sogo. duit tgh lebat xgak beli pastu ngan lima 5rat tu hilang. uissh.. rugi aku. kalu beli ari tu dh selamat dh. ermmm.. T_T

ShaFiza said...

mimah: benda lama takyah la dikenang.. takde rezeki la tuu..