Friday, December 10, 2010

Basi kah?

Confirm! Memang cerita basi.. Huhu.. Gila pemalas aku ni nak update.. Lately ni mood kurang mari ah.. Penat kot.. Humaira dah lasak sangat sekarang.. Nak tengok dia diam adalah pada masa dia tido aje.. Kalau tak, hambik kau.. Sekejapppp je dia dah ntah ke mana-mana.. Hoh! Belum dapat kaki lagi tu.. Baru standard merangkak laju-laju aku dah letih.. Bayangkan la kalau dah berjalan? Harus aku ikat je budak ni.. Hehehe..

Ok, berbalik pada cerita basi aku.. Gila punya basi pasal cerita Raya Haji.. Hahahah.. Daging korban pun dah habis, lagi nak cerita.. Takpe, blog aku suka aku la kan nak cerita basi berulat sekalipun.. :D

Raya Haji hari tu kitorang tak pergi beraya mana-mana pun. Pagi tu En. Hubby bawak Haikal pergi tengok orang sembelih lembu.. Pastu diorang balik, siap-siap, kitorang keluar tanpa arah tujuan.. Sekali, En. Hubby terus bawak gi Zoo Negara.. Hahahaha.. Gilos.. Raya-raya pergi Zoo.. Jumpa sedara kat situ la pulak.. 2-3 Tahun sekali je nak jumpa kan.. Nasib anak dara aku tu sangat la elok perangai duduk je dalam stroller tak mengamuk tak apa.. Baguss.. Macam ni lah ibu sayanggg.. Takde sibuk menggeliat nak suruh dukung segala.. Lain kali boleh bawak jalan-jalan lagi.. Gambar ada la ambik tapi mostly dekat En. Hubby.. Layan aje la gambar dari kamera telefon aku yang tak seberapa ni eh.

Tengok kaki parking kat mana?? Amboi adikk.. Kau tu anak dara tau?

Sape lagi besar?? Haikal pun dah separuh badan abah dia.. -_-"

Time ni Haikal dah cakap, "Haikal penat la ibu.." Tu yang tumpang stroller adik dia.. Dah satu keje nak menolak dua-dua..

Sampai petang jugak la merayau dalam Zoo tu.. Dah la petang  hujang.. Stuck dekat tempat reptilia.. Lepak jap kat situ tunggu hujan berhenti.. Tak pasal je.. Tapi yang bagusnya, balik tu, dua-dua anak aku membongkang tido.. Letih la tu konon, padahal bertolak je atas stroller.. Haih!

Kisah tak berapa basi ada jugak.. Hehe.. Cuti Awal Muharam hari tu macam biasa, misi berjalan tanpa arah tujuan.. Sekali En. Hubby belok masuk area Tasik Perdana terus gi Bird Park.. Mak aih, ramai jugak manusia.. Dah la kitorang gi parking kat area Planetarium pasal kat Bird Park tu parking full.. Menapak la pulak.. Gigih gila.. Nak bawak anakanda berdua tu punya pasal, menapak pun menapak laahhhh.. Boleh aku exercise sekali kan?

Masuk-masuk sekali kauu.. Admission fee dia: Adult RM20. Child RM10. Kitorang masuk, RM50. Pastu gi la beli air kan.. Ambik air mineral botol kecik dua ketul dengan keropok Twisties = RM13.. Mahal nak mampus.. Ceh.. Gila cekik darah.. Haih.. Pakkal la kat dalam tu memang takde kedai lain.. Kalau tak, memang tak keje aku nak beli air mineral 5 hengget sebotol!

Sampai-sampai tido dulu! Rambut pun dah serabai..

Antara burung yang ada

Burung yang ada merata-rata

Nak ambik gambar burung merah tu sebenarnya.. Udahnya cenonet je nampak kat hujung..

Lagi gambar diorang.. Gambar aku jugak takdok!

Burung hantu.. Burung ni memang hantu lah.! Time ni dia tengah tido tau, tapi bila aku nak ambik gambar dia, slow-slow dia bukak mata.. Pastu dia tutup mata balik, pastu bukak balik tengok aku.. Mesti dalam hati dok kutuk mengata aku la tu! "Sibukk je perempuan ni, aku nak tido pun tak senang.. *Sikit punya panjang caption daaaa*

Dah la aku rasa masuk dalam tu memang tak berbaloi bayar RM20 satu kepala.. Yang banyak kat situ pun burung merakkk aje lah.. Memang la burung kat dalam tu semua bebas berjalan.. Takde la dalam sangkar kecuali burung helang dengan burung hantu.. Yang lain semua lepas bebas.. Tapi yang bebas tu mostly adalah burung merak.. Hampagas..!

Tapi takpe la, demi anakanda yang teruja nampak burung live macam tu kan.. Hmmm. Layankan aje lah..


BebelBebel: Minggu ni lepak rumah je lah! Pergi birthday party kat Taska Haikal, pastu lepak rumah, tido!!


No comments: