Friday, December 17, 2010

Tragedi Disember..

Hari Isnin hari tu terjadilah satu tragedi yang tak berapa ngeri tapi tu pun Alhamdulillah sebab kalau salah timing mungkin akan jadi tragedi ngeri..

Hari Isnin hari tu En Hubby accident kat area Prescott Inn Kajang. Dah la jalan tu tengah bandar kan.. Dia nak mengelak dari satu kereta yang keluar dari simpang tapi biasa la bila bawak motor, ngelak sikit pun dah terhuyung-hayang maka jatuh la En Hubby tergolek atas jalan .

Nasib baikk lah time tu kereta tak banyak lalu lalang, so selamatlah En Hubby aku tu.. Aku dok bayang kalau la ada kereta kat belakang ke apa yang tengah laju sekali langgar ke apa kan? Adoii, taknak bayangkan. Alhamdulillah sangat. Just luka kat kaki dengan bahu, tapi motor agak calar balar dan En Hubby tensen sebab motor baru..Huhu.. Eh, motor boleh carik ganti tau. Nyawa kalau dah takde kau boleh renew ke? Haihh!

Aku pagi2 tu dapat call terus mencanak pergi sana. Dia dah terduduk kat tepi jalan tu, ada la kawan2 dia datang tapi semua stok naik motor.. So, aku lah yang angkut dia pergi Hosp. Kajang. Sakit pinggang aku weh tolak dia naik wheelchair.. Walaupun En. Hubby spesies kerempeng tapi berat seh! Haih, hujung tahun nak mintak bonus lebih ni! Hehehehe..

Ok, yang melanggar pulak.. Adalah spesis bongok nak mampus! Satu hari aku wasted pasal itu mangkuk berayun. Korang bayang eh, dari pagi lepas accident tu En. Hubby nak buat report, diorang taknak.. Kata takpe la, pergi hospital dulu semua nanti diorang bayar kerosakan. Okeh, rasa macam sedap hati la kan? Orang ni nampak macam responsible.. Tapiiiiiii, tongokkkkk!

Dah habis settle x-ray semua kat hospital, dapat MC segala, gi bengkel tempat bawak motor. Aku tak berapa la nak faham pasal motor-motor ni kan, tapi diceriterakan kat aku motor tu spare part mahal sebab takde jual kat kedai motor biasa. Kena order from kilang. So tokey kedai kira-kira adalah dekat RM800 nak repair kerosakan segala. Sekali itu mangkuk berayun bising-bising kata mahal sangatlah semua.. Eh, tadi bukan kau yang kata nak bayar. Hah! Silakan la bayar kan? Takkkkk.. Kepochi gila! Lepas tu kata nak bayar half. Takpe la lagi kan? Tak habis lagiiii..

Diorang blah sebab tak percaya barang motor En. Hubby takde kat kedai motor.. So, konon nak pergi survey sendiri nak tengok harga and betul ke quotation yang tokey tu kasi.. Siap nanti kata jumpa petang nak bagi duit semua.. Kitorang call-call tak angkat.. Mula la dalam hati menyumpah ni! Masa tu dah petang dalam 4 lebih kot.. Accident tu pukul 9.30 am.. Bayang la berapa lama diorang ni dok lengah masa. Cibais la!

Then kitorang gi carik wife mangkuk ni, sebab wife dia keje kat Prescott Inn tu.. Cerita la kat dia semua.. Ikut hati aku nak je mintak berapa je yang dia ada masa tu bagi.. Tapi takkkkk! En. Hubby pulak spesies gatal nak considerate konon.. Siap kata takpe la, kalau takde duit sekarang hujung bulan pun takpe.. Nak aje aku ketuk kepala dia.. Tapi karang kata derhaka pulak! Maka aku imagine je dalam kepala aku ketuk kepala dia! -_-"

Masa ni dah 6 lebih ni! Lepas tu wife dia call kitorang, kata tak nak bayar sebab banyak sangat RM400 tu, so suruh kitorang buat report! Apaaa! Buat report! Fundekkk la! Buang masa aku la weh.. Satu hari suntuk tunggu kau, pastu baru nak suruh buat report padahal dari pagiii tu En. Hubby nak report mangkuk ni taknak.. Haihhh..! Nak aje aku sula mangkuk ni!

Makanya kitorang buat la report tu pun dah dekat maghrib.. Claim insurans untuk repair motor. Dah settle.. Kalau dari awal gitu, dah lama aku boleh melepak kat rumah rehat.. Dah la jadi tukang tolak wheelchair, jadi supir lagi.. Aku yang penat.. Err.. Aku ikhlas la tolong En. Hubby.. Tapi geram dengan mangkuk tu! EEEeeeeeii, memang aku sumpah tak aman hidup 7 keturunan! Ptuuiiiiii!

No comments: