Monday, November 8, 2010

Dua je cukup la.... kot?

Aku pagi-pagi pergi keje memang ikut highway and lalu tol.. Pagi tadi tiba-tiba terperasan ada poster tampal kat booth tol tu pasal budak hilang.. Aku pun tak sure la pulak pernah masuk berita ke tv ke apa, sebab aku memang la jarang ya amat tengok tv sebab di conquer dek Haikal selalunya.. Tak pun, kalau hadap tv confirm end up tv tengok aku.. Hahaha..

Okeh, tetiba aku rasa emo tau tengok poster-poster tu.. Aku macam, apa hal la eh? Takut tau.. Aku dok fikir sekarang boleh la aku kontrol anak-anak aku.. Boleh la aku pantau sampai ikutttt je bontot diorang mana pergi.. Tapi bila dah besar sikit esok? Dah start sekolah? Dah start pandai memberi hati dan perasaan cinta kat orang?(Ceh, ayattt.. ) Aku trauma la pulak tiba-tiba..

Orang lama-lama, orang-orang tua selalu la cakap, dulu-dulu anak berbelas orang boleh je jaga.. Boleh la nenek-nenek, makcik-makcik sekaliann.. Dulu-dulu apa sangat la sosialnya?? Paling-paling pun bersosial kat kenduri layan joget lambak.. Sekarang?? Laman sosial pun melambakkk.. Clubbing lagi.. Macam-macam benda lah! Oh, dari sekarang aku kena fikir cara nak memantau diorang di masa depan ni!


Bila dah trauma macam ni, aku rasa cukup la kot 2 orang anak je kottt.. Jadi la kan.. Tak tau la kalau ada rezeki di masa depan.. Tapi buat masa ni, cukup la untuk aku.. Takutt la.. Zaman sekarang cabaran jaga anak bukan senang ooooo.. Harap Allah selamatkan anak-anak aku dari gejala-gejala tak baik sepanjang hidup diorang.. Aminnnn...

No comments: