Tuesday, November 16, 2010

Dove..

Tak habis lagi story pasal rambut.. Dek sebab aku pun ada jugak dandruff, yang aku rasa antara penyebab kepada keguguran rambut aku, aku sekarang pakai syampu ni!!




Dandruff Therapy by Dove.. Hah.. Best! Rambut pun jadi lembut.. Bau pun sedap.. Dan rasa ada perbezaan selepas memekakai baru 5 hari.. Aku memang syampu rambut hari-hari.. Ikut petua Hanis Zalikha : basuh syampu dengan air panas dan basuh conditioner dengan air sejuk.. Rambut jadi extra lembut je rasa.. Takde la macam bila aku pakai syampu Loreal ke apa, rambut ok, tapi dandruff pulak datang.. Bila aku pakai Head & Shoulders, dandruff kurang tapi rambut macam kejung pulak! So, Dove ni buat dandruff hilang and at the same time rambut lembut gituuu.. Takde la macam penyapu pulak kan.. Puas hati lah!

So, bertekad ni! Kalau lepas ni dandruff dah ok, aku nak pakai Dove Hair Fall Therapy pulak.. Nak control keguguran rambut pulak la kan.. Pasni sume set! Muka dah ok laa.. Takde la nak kata lawa bebeno kan.. Tapi kira ok laaa.. Janji takde jerawat kira ok la tu..! Kalau dulu, En. Jerawat suka jugak menyinggah, sekarang dah takde lagii.. Setakat lawatan bulanan, seketoi dua tu biasa la kan..

Okeh! Body?? Check!!! Hehehe.. Dah boleh masuk saiz S tu dah kira puas hati la tu.. Jeans zaman student dah boleh masuk, baru lah boleh sengeh lebar-lebar.. Hehehehe.. Menggelebeh sikit-sikit tu biasa la, dah keluar 2 orang dari perut ni kannn.. Takkan tetiba semua nak mantap pulak kan.. Slow-slow.. Tang perut ni degil sangat! Biasa niii!! Kalau la boleh main tarik-tarik je lemak ni kan.. Huhuhuhu..

Sekarang, misi mau cantikkan rambut pulak.. Baru la complete! Baru lah En Hubby tambah-tambah sayang!  Hehehe.. Sayang la sangattt kan.. Payah betul jadi perempuan ni.. Dah kawin kene mengandung, tak mengandung, mak mertua mengata pulak.. Kang laki carik lain pulakkk.. Bila dah mengandung kene beranak, bila dah beranak body dah lari pulakkk.. Satu keje nak kene maintain balik.. Kalau tak, laki komplen pulakk.. Lelaki je simple.. Tambah kalau En Hubby aku, huh! Body dok maintain macam tu je.. Tu yang dengan aku-aku terpaksa maintain sekali.. Cuba kalau dia membesar kan senang! Aku pun senang sikit, tak payah nak sibuk-sibuk.. Tapi pasal dia kecik, aku yang dah kecik ni pun rasa tak cukup kecik!! (Ceh, takde la kecik sangat aku ni punnnn... ) 

Eh, melalut pasal body ni apasal pulak?? Padahal nak cerita pasal syampu aje.. Kalau bab merepek tu lajuuu je.. Ok la, lain kali merapu lagi.. Selamat Menyambut Eidul Adha to all muslims..  Aku tak balik mana-mana pun.. Entah, rasa tak feel sangat pun Raya Haji.. Cuti pun sehari je.. Eh, dok melalut lagi.. Ok, kali ni betul-betul habis.. Hehe.. Babaiii..

2 comments:

homemade love chocolate said...

Hye there fiza, i pon berdepan dgn masalah yg sama. Rambut gugur..Grrrr rasa mcm nak try Dove juga. So far you guna ok x???

ShaFiza said...

homemade love chocolate: hi there.. so far rasa ok sangat.. still gugur but tak banyak macam selalu.. but then sekarang nak settlekan problem dandruff dulu, pasnih nak try dove hairfall therapy pulak.. Try la! :)