Tuesday, October 12, 2010

Makeover

Hoho.. Jumaat lepas member aku mintak aku jadi model tempelan.. Haha.. Apakahh?? Takde la, member aku ni baru je berjinak-jinak merpati dalam dunia make-up ni.. So, hari tu dia ada cakap kat aku, kalau aku ada free time ke apa, mintak aku datang tadah muka untuk dia conteng-conteng nak sharpened skill make-up katanya.. Aku pun, takde hal la kan.. Tolong kawan-kawan apa salahnya.. Bukan susah pun, tadah muka je.. Dapat lepak tempat best, ada aircond, air sejuk+air batu lagi, makan nasik lauk ayam free pulak tu.. What the hal la kan?? :)

So, last Friday, sempena meraikan bos aku cuti tak masuk ofis, aku pun laju la call member aku kata hari ni free kalau nak make-up time lunch hour.. Since sama-sama kerja government kan, lunch hour hari Jumaat adalah panjang so sempat la nak make-up kan? Nasib la dari UPM ke Putrajaya tak jauh.. Singgah ofis dia dulu, then baru gi rumah dia kat Presint 11..

Sampai-sampai, harus lepak dan makan dulu.. Perut kena kenyang baru boleh tadah muka.. Baru berseri tu lebih sikit.. Hahaha.. Mari tengok hasilnya.. Cekout!

Muka sebelum di make over kan.. Pucat eh.. Mata aku lebam!! (Sila ikut dialog Ahmad Nisfu dalam Pendekar Bujang Lapuk)
Proses menconteng muka supaya jadi sedikit berseri dari gambar di atas..
Tu diaaa.. Dah menjadi kan?
Tadaaa.. End product.. Eh? Macam apa la pulak kan.. Hehe.. ini la hasilnya.. Hilang sudah lebam di mata.. Wonders of make-up!!
Posing lagi..

See?? Overall aku berpuas hati la dengan hasil kerja tangan kawan aku ni.. (kata free kan?) hahaha.. Tak ah, memang ok.. Tak tebal sangat.. Memenuhi ciri-ciri make-up yang aku suka.. Sebab aku tak suka make-up tebal-tebal.. Aku suka kaler natural aje.. So, kalau ada yang berminat boleh la cuba contact Danna Arissa ni ye.. Harga boleh dirunding mengikut tema make-up cik-cik dan puan-puan sekalian.. Apapun saya tak pasti dia make-up kan tak 'tuan-tuan' jugak ke apa, sila la hubungi tuan tanah sendiri untuk kepastian.. :P

By the way, hari tu aku tak sempat masuk ofis sebab hujan lebat gila dekat rumah dia sampai aku rasa takut apartment dia tumbang.. Huhu.. Gila kuat anginnn.. Dah la rumah tingkat 15 kot.. Bunyik angin dia ngeri aku dengar.. Nasib En. Boss cuti.. Tu la, gila nak make over sangat kann.. Haha.. Oh, sila la contact dia yer.. Gerenti puas hati punye.. :)

4 comments:

Unknown said...

make up untuk saya gak leh....

dannaarissa said...

azana : kalau minat nak mekap bole email saya di dannaarissa2yahoo.com
boleh discuss di sana ye : )

dannaarissa said...

sorry correction sket : dannaarissa@yahoo.com

ShaFiza said...

azana: leh ler contact dannaarissa tu eh.. price dia very the reasonable.. contact her personally utk make up dinner fakulti ke apa.. :)