Wednesday, October 6, 2010

Humaira's Back!!

Yeay!! Finally my beloved baby girl is back in my arms again! Oh, suke giler! Hari-hari boleh tengok dia.. Hari-hari boleh hadap dia.. Hari-hari boleh sakat dia.. Hari-hari boleh kacau dia.. Hari-hari boleh dukung dia.. Hari-hari boleh peluk dia.. Hari-hari boleh cium dia.. Hari-hari boleh bogelkan dia.. Hahah.. I feel good! Memang la letih sikit jaga baby kan.. But then, puas hati cause dapat tengok depan mata.. Tak macam before ni asyik teringat aje, tapi takleh nak buat apa-apa sebab jauh.. Aku pulak bukan jenis nak telefon hari-hari tanya itu-ini pasal anak.. Bukan pasal tak ambik berat or tak nak ambik tahu, or lepas tangan ke apa.. Ntah la, kalau jauh tu, tak feel la.. Kalau tanya pun jawapan copy paste je.. "Adik ok, sihat, dah pandai itu ini, bla.. bla.. bla. " Boring eh?

Ok, macamana kejadian ini boleh terjadi? Last two weeks aku duduk-duduk dengan Mr Hubby kat hall sambil tengok tv.. Sekali aku boleh tanya kat dia, "abang, tak boleh ke kita ambik Humaira cepat sikit? Kalau dia ada mesti best.." Mr Hubby just jawab, "nak buat macam mana, kita janji ambik hujung tahun, sabar la sikit eh?".. Aku pun tahan je la sebek di dada.. Huhu.. Sebab terbayang mesti best kalau Humaira ada, mesti dia kacau Haikal main.. Mesti jerit-jerit riuh satu rumah.. Mesti ada bunyi dia nangis cebik-cebik muka.. Oh, rindu!

Rupanya Allah mendengar rintihan hati aku.. Tiba-tiba last week father in law aku call Mr. Hubby cakap bawak lah adik balik sebab mak tak larat nak jaga, sakit tangan katanya.. Hati aku memang dah happy giler.. So, hari Jumaat malam tu kitorang gerak balik kampung.. Sampai dalam pukul 2.30a.m macam tu, terus tido.. Bangun pagi, pack-pack barang semua, lepas makan tengahari balik KL terus.. Memang best! Haikal pun teruja giler bawak adik dia balik.. Sikit-sikit nak main dengan adik.. Rajin pulak dia melayan.. Humaira pun, suka sangat kacau Haikal.. Kalau nampak abang dia tu, mula la tersengih-sengih.. Good! Hopefully kekal sampai besar kemesraan dan keakraban adik-beradik ni.. (Hoh, tiba-tiba ayat skema! -_-")

Humaira pun sangat bagus dalam kereta.. Takde menangis ke apa.. Menangis pun masa nak tido or nak susu.. Biasa la tu kann.. Tido pun senang, tepuk-tepuk atas dada, terus lena.. That's my girl.. :)

Hari Isnin dan Selasa hari tu aku ambik cuti.. Saje spend time dengan Humaira.. Takkan ambik-ambik nak terus hantar Taska, macam tak best je rasa.. Lagipun nak training dia supaya tido kat bawah aje.. Sebelum ni parents in law tidokan dia atas buai.. HOH, jenuh la weh! Aku tak mau buai-buai ni.. Leceh aku nak bergerak.. So, 2 hari tu berjaya mentrainingkan Humaira tido kat bawah, tepuk-tepuk bontot sikit pastu dia tido.. Kan senang..

Hari ni hantar Humaira ke taska.. Hopefully semuanya ok.. Walaupun rasa penat, tapi rasa puas hati bila anak ada depan mata.. Alhamdulillah, segala doa termakbul sudah.. Tak payah nak tunggu hujung tahun.. Yeay!!

No comments: