Monday, August 23, 2010

Ramadhan 11

Update - aku dah berjaya call kontraktor bangang tu and dia kata Jumaat ni nak datang repair balik.. Ok, kita tengok betul atau tidak.. Kalau tak memang aku gi gegar je rumah/ofis dia.. Haihh..  Mau darah tinggi aku hadap mangkuk berayun ni..

Dah, cukup cerita si bangang itu.. Dalam pada aku sakit-sakit hati weekend hari tu, masih menjalankan tugas isteri solehah dengan memasak untuk sang suami yang kebuluran sebab berpuasa..  Hehe.. Lately ni, en hubby giler seafood la plak.. Asyik la beli ketam, ketam, ketam.. Si Haikal pun giler ketam sudah.. Jadi aku just masak masakan yang direquest oleh en hubby.. Kalau dah keturunan orang Nogori tu, harus masak lemak cili padi je yang direquest dek tekak dia.. Takpe, aku memang dah biasa telan makanan tu. Hoh,kali ni ada gambar.. :)

Makanan di hari sabtu,.. Ayam tu di grill sendiri.. takde unsur pasar ramadhan di sini yer.. Sayur tu en hubby masak, tapi end up dia tak makan sebab sendiri mengaku tak sedap.. Tsskk..

Ok la tu, simple je lauk.. Memang cukup-cukup habis.. Takleh nak masak bebanyak sebab sahur kitorang tak makan pun.. Kalau masak banyak-banyak end up buang aje.. Kan membazir.. Takleh.. Membazir tu kan sahabat Syaithonnn..

Hari Ahad punye menu lupe plak nak snap gambar.. Tapi macam banyak jenis, tapi sikit-sikit je amaun.. Tapi masih bertemakan seafood..

Hari ni tengah fikir nak masak apa.. En. hubby beli banyak pulak lauk hari tu, makanya tak payah la ke PaRam minggu ni.. Layan sup pun sodapp gak kan? :)

No comments: