Monday, August 23, 2010

Habis Melayang...

"Khemah Bazar Ramadan terbang.."

Antara tajuk berita yang aku baca hari ni.. Rasanya ni dah kali kedua kan?? Before ni aku tak ingat kat mana, tapi rasanya last time kata ada puting beliung rasanya.. Tapi, kenapa angin-angin ni asyik 'menyerang' Bazar Ramadhan aje ha? Adakah itu petanda?? Agaknya banyak sangat penyelewengan kat Bazar Ramadhan ni kot.. Yer la, yang berniaga tu, dalam beribu tu boleh dibilang dengan jari orang yang betul-betul ikhlas berniaga vs orang yang berniaga nak untung aje-tapi-barang-jualan-macam-cibaisss.. Mungkin Allah mahu tunjukkan pada diorang? Harap pada peniaga yang kejenya menipu pelanggan di bulan Ramadhan ni bawak-bawak la insaf yerr.. Bulan Ramadhan ni patut bulan untuk kamu mengumpul pahala tapi jadi dosa pulak sebab menipu orang jual makanan basi pastu letak harga mahal-nak-mampus-tapi-makanan-rasa-macam-hareemmm..

Ok, masih dalam kisah tipu-menipu.. Aku tengah bengang dengan kontraktor yang buat rumah aku dulu.. Bongokkkkk!! Haihh.. kalau aku jumpa harus aku tampar laju-laju sampai bengkak muka dia.. Baru 5 BULAN diorang buat rumah aku, sekali semalam batu kat kitchen cabinet aku dah jatuh!! Apa kes ni?? Memang siootttt je kontraktor ni tau.. Pastu aku call dia tak angkat, aku call lagi banyak-banyak kali dia langsung tak angkat sekali dia off terus handphone dia.. Memang cam lah*natttt!! Haihh.. Kureng pahala pose aku pasal mangkuk ayun ni! Bila dah camtu siapakah yang menjadi mangsa?? Harus abang ipar aku cause dia adalah tukang recommend + kawan kepada kontraktor bangang ni.. Aku dah gitau abang ipar aku, aku tau before raya mangkuk tu datang repair balik.. Giler kau! Baru 5 bulan sehhh.. 5 tahun pun blom tentu mendalah tu nak pecah, kalau 15 tahun tu aku halal la gak kan.. Tapi serius, kalau kali ni dia buat taik jugakk, memang tak halal dunia akhirat la duit dia dapat tu.. Buat keje cam hampeh.. Biler cerita bukan main, projek sume umah Datuk-Datin semedang.. Budus punyer orang!

Ini rupa sebelom batu ni tergolek.. Tengok, dah renggang gilerr..
See?

Rongak sudah.. Tssskkk.. T_T

Aku dah siap MMS kat kontraktor mangkuk ni and abang ipar aku sekali.. Kita tengok ada action ke tak.. Kalau takde, memang haremm la mangkuk ni..


BebelBebel: Nama company ni Aliran Aman.. Kalau korang ada pakcik-makcik, kawan-kawan, sedara-mara, sepupu-sepapat yang ada kontrak dengan company mangkuk ni sila la reject sebelom anda menyesal..

2 comments:

Zareene Saifuddin said...

aiyoh beb.. luruh dh batu kitchen cabinet ko? rasa cm x cukup cement nk plaster mende tu jek... ishk.. hampeh tol.. caj mhl bat kitchen kabinet tu.. tp hasil cm harammm...

ShaFiza said...

zareene, tau xpe.. hangennn je aku ko tau.. dah la xsmpai 6 bulan pun lagi.. dia kata jumaat ni nak datang fix balik.. aku igt dah tak payah hadap dah muke dowang, kene jugakkkk.. T_T