Wednesday, August 11, 2010

Balik Kampung.. OOoooOOO Balik Kampungggg..

Belum raya dah sibuk-sibuk balik kampung ni kenapa ni? Heheh.. Takde la.. Hari Jumaat lepas aku balik kampung pasal nak tengok anak dara aku tu la.. Lama dah tak tengok dia.. Rindu menyengat-nyengat.. Jadi hari Jumaat malam tu kitorang gerak dari rumah dalam kul 9pm..  Balik kali ni aku bawak kete sorang-sorang sebab En. Hubby bawak motor.. Huhuhu.. Dah la motor Honda EX5 je korang tau?? Motor tu asalnya motor bapak mertua aku.. So, since hubby aku dah beli motor lain, dia nak pulangkan balik motor tu.. Aku dah soh pos, degil nak mampus.. Katanya tanak membazir and dia dah niat nak bawak motor sendiri balik kampung sebab tu kira last dia naik motor tu.. Ntah hape-hape..

Sekali sampai Batu Kurau pukul 4 pagi nok!! Hambek ko.. 7 jam gara-gara nak naik motor sangat kan? Aku harus la drive kat belakang dia aje.. Risau dowh.. Dah la tengah malam banyak bas & lori.. Dah la motor tu giler takde lampu belakang, lampu break, lampu signal.. Dah la hubby aku pun gi lak pakai jaket hitam.. Serius tak nampak dia.. Aku dah ngucap je takut la kot lori ke bas ke tak nampak mamat ni.. Dah le kecik.. Tu yang standby belakang dia, suluh jalan bagi orang nampak kewujudan dia atas highway tu..

Tapi pape pun tak kisah la.. Alhamdulillah, selamat sudah.. Tapi dia dah tobat tanak naik motor balik kampung lagi.. Dan cita-cita dia nak beli superbike sebab konon senang nak rempit naik motor balik kampung juga dah dibatalkan.. Bagus! Ada gak hikmahnya kan? :)

Sampai rumah mak dia pun harus melantak dulu.. Makan nasik kauu.. Kul 4 pagi lak tu.. Kalah makan sahur.. Haha.. Then tido jap, kul 6am anak dara aku dah bangun.. Aku pun bangun la jugak nak main ngan dia.. Giler ar, 2 jam je tido.. Dah la baru pas drive 7 jam.. Tapi tengok muka dia yang ceria tu hilang penat, hilang ngantok.. Seronoknyeee!! Dah berisi dah badan dia.. Tak nampak besar sangat tapi isi dia sangat kejap! Badan dia jenis keras, bukan jenis lemak lembik-lembik tu.. So, walaupun nampak kecik tapi mendukung dia adalah sangat lenguh!

Kira lepak kat kampung 3 hari,jadi la buat lepas rindu.. Memang mak mertua aku kasi aku layan anak aku je.. Takde buat keje apa pun.. Takde tolong masak or tolong kemas or tolong apape hatta menyapu sekali pun.. Tolong makan ada.. Dan makan sangat laa meriah.. Hoh, gemuk aku duduk 3 hari.. Dapat plak makan durian.. Perggghhh, meleleh.. Mak mertua aku siap buat pulut makan ngan santan & durian.. Nikmatnya.. Memang terbaik dari ladang.. Ngehhh..

Gambar Latest.. Rambut dah tumbuh.. & tumbuh elok je rata takde compang camping.. :)
Sedapnye tidooo..

Bangun tido je main.. Check out the fringe.. Hasil guntingan opahnya.. Huhuuuu..

Oh, Humaira sekarang pun dah menonggek-nonggekkan bontot.. Nak merangkak.. Dah pandai guling-guling dari tempat dia baring sampai ke pintu.. Agaknya dia kata lagi laju bergolek daripada merangkak kot? Haha.. Dia suka naik motor.  Asal motor bergerak, dia pun tido.. Motor benti nanges sebab takde angin.. Haih..

Papepun, puas hati banget dengan jagaan opahnya.. Dah stat campur nestum dalam susu and dah pandai makan biskut Farley's Rusk tu.. Harap dapat membesar bagai johan.. Humaira, raya nanti ibu datang lagi k.. Tunggu ibu ye.. :D
 

No comments: