Wednesday, August 25, 2010

3 in 1


Hoho.. Salam Ramadhan semua.. Jom kite buat nescafe 3 in 1.. Minum panas-panas, mesti heaven bile duduk kat dalam bilik beku kat ofis ni.. Hehe.. Heppp, aku pose daa.. Saje mengimaginekan kehangatan air tu.. Huhu.. By the way, mau update tapi malas nak letak entry banyak2.. So kita letakkan semua cerita dalam 1 entry je la eh? :)

Cerita 1
 "Gaji Isteri"

Wahhh.. Sekarang para isteri-isteri boleh la mintak duit gaji kat para suami-suami ye.. Sebab kita layak diberikan imbuhan atas kerja-kerja rumah yang kita buat macam memasak, mengemas, mengemop, membasuh, melipat, menyidai, mengelap, dan segala benda yang korang buat.. Jeng, jeng, jengggg.. Kenapa?? Jom tengok:


Haaa.. Kan?? Tapi jangan la korang pi dan-dan mintak duit kat suami and kata "i dah buat semua keje, bukan tanggungjawab i pun.. U kena jugak bagi gaji kat i.." Mau gugur segala rambut yang ada kat badan suami-suami korang pulak..

Aku tunjuk vids ni kat en hubby, and dia just senyum kata tak mampu la nak bagi gaji.. Jawapan aku senang.. Aku bukan nak mintak gaji, tapi nak mintak share-share tanggungjawab di rumah jugak.. Cause, aku pun penat bekerja, dan aku pun tolong jugak dia dari segi kewangan.. So, apa salah dia jugak tolong aku dalam hal-hal rumahtangga ni kan?? Bukan aku soh dia buat sume keje rumah.. Just tolong mana yang rasa perlu.. Bukan sekadar balik rumah terbongkang-depan-tv-sambil-angkat-kaki-kat-sofa-order-air-teh-0-kurang-manis-satu.. Tsskkk..

So, korang pun, kalau nak mintak ke apa, berpada-pada la.. Jangan sampai suami-suami kene gi merompak bank plak lepas pasal nak bayar gaji korang plak sudey.. Hehehe..

Cerita 2
"Makluk Berbulu"

Wah, bulan-bulan puasa ni pun ada ke makhluk-makhluk macam ni berkeliaran?? Biar betul?? Betulll.. Tapi makhluk berbulu ni takde la scary makhluk berbulu yang korang fikirkan.. Makhluk ini sangatlah comel, montel, montok, debab, bulat, rasa nak picit-picit sebab geram sangat..

Huhu.. Geram tak?? Bulattt giler kan? Dah la jalan terkedek-kedek.. Eee.. Kalau dapat dek si Haikal ni tak tau la aku.. Jangan kata Haikal, aku pun harus nak picit-picit or tepuk bontot dia sebab geram.. Dah lama tak bela kucing.. Since dah ada anak ni lagi la takde kan.. Banyak keje la kucing ni.. Nak tadah berak, nak pegi vets, nak mandi, nak main.. Hii.. Dulu-dulu rajin ar.. Skang kirim salam.. Main-main kucing orang je la eh..

Cerita 3
"Kesayangan aku"

Aku ni selalu rindu-rindu gak si kecik Humaira.. Tapi balik kampung hari tu ada la ambik video dia.. Skarang dah pandai main & suke bermain-main.. Tido siang memang dah kurang, nak main aje keje.. Owh, tak sabarnya nak tunggu raya.. Nak balik lagi jumpa anak manja aku ni..



Teruja giler dia main ngan abang Haikalnya.. Dia memang suka macam tu.. Suka main outdoor, suka naik motor, suka jalan-jalan.. Cepat la besar, mau bawak kamu balik Humaira..

3 comments:

Nashrin said...

alalala comelnya dia gelak!

ShaFiza said...

haha.. tu yg geram tu!

Nashrin said...

excited