Wednesday, June 30, 2010

So You Think You Can Dance??

Huahuahua.. Hari isnin hari tu aku & sorang member ofis berkobar-kobar pergi kelas tarian kat Pusat Kebudayaan UPM. Bukan la tarian hip hop ke ape kan.. Tarian traditional je.. Hahaha.. Tu pun rasa lenguh-lenguh jugak la pinggang, lutut, badan segala.. Nampak sangat la dah lama tak exercise.. Huhuhu.. Apa pun, memang fun! Ramai jugak yang datang siap bawak anak.. Ye la, kelas stat pukul 5.30 pm - 7.30 pm.. So, memasing ambik la anak dulu kat taska & bawak ke kelas.. Giler semangat!

Hari tu kitorang practice untuk tarian zapin.. Haha.. Aku ni mana la reti menari.. Keras kejung je badan aku rasa.. Cikgu tarian kitorang lelaki pulak tu.. Tapi lembut je dia menari.. Harus la kan, kalau tak takkan jadi cikgu.. Dia dulu under KEKWA.. So memang dah merata dah pergi.. Then, cikgu dah cakap end of this year ni memang dah confirm kitorang kena buat satu persembahan untuk Tan Sri Naib Canselor punya event.. Huhu.. And in between, maybe ada a few events jugak.. Ecehh.. Yakin gile cikgu aku ni.. Dia tak tau anak murid dia semua stok kejung-kejung aje.. :D

Tapi bagi aku memang bagus program ni.. Satu, ye la, boleh la kita kekalkan tarian traditional ni kan? Asik hip hop la, street dance la hape kejadah lagi.. Ni je la yang tinggal untuk kita pun.. Lagi satu, aku jadikan ini as a form for me to exercise.. Memang berbaloi wehh.. Kalau sendiri nak gi exercise berlari ke hape, memang takde nye.. So, ni kira macam dah fix la at least once a week aku ada gak la exercise kan badan for 2 hours.. And lucky me to have such a wonderful and understanding and sporting and supporting husband.. :) 

Owh, aku jugak dilantik jadi ketua kelas.. Muahahaha.. Hampeh nyer cikgu.. Aku jugak yang kena.. Aku memang jenis malas nak pegang-pegang jawatan semua ni.. Menciiii...! Tapi takpe la, ambik pengalaman la kan? Hmm.. So, sape-sape warga UPM yang nak join, sila inform saya.. Jom!!

2 comments:

mimah_nan96 said...

peberet aku la hok menari2 ni tak kisahlah tarian pepn cuma jgn poco2 sudah. haram tuuu..

ShaFiza said...

mimah: hehehe.. dedulu dok giler menari.. siap ada cita-cita nak jadi penari.. klaka bile igt balik.. :D