Thursday, June 24, 2010

Natural Beauty

Kalau dah namanya perempuan, memang la tak boleh nak dipisahkan dengan mekap.. Hoh, kata natural beauty, kalau dah mekap mana naturalnya? Itu la pasalnya ni, budak ofis aku (termasuk aku la tu) memang suka layan mekap-mekap ni.. Kalau lepas sembayang tu, bilik surau tu memang la dah jadi macam bilik mekap, sorang-sorang bawak keluar beg mekap masing-masing.. Siap boleh tukar-tukar tu.. Boleh try-try, kalau ok mula la mengorder semua.. Parah..

Jadinya, kitorang ni kalau dibiarkan dalam keadaan 'natural beauty' adalah tak berapa nak beauty.. Hoh, aku ni dengan mata aku lebam (ikut dialog dalam cerita pendekar bujang lapuk..) Muka pun takde la berapa nak licin, tapi masih gagah la hubby aku nak tengok muka aku time pagi-pagi lepas bangun tido.. Huhuhu.. So, atas sebab-sebab tu, kena la tempek mekap kasi berseri sikit muka.. Ntah bila nak merasa kulit licin bak kulit telur, tak nampak pori segala.. Takpe, that's why we have make-up!! To cover up the flawed skin into gorgeos flawless skin!! (Gorjes la sangat, harus perasan lebih!)

Ok, walaupun nak mekap, tapi nak nampak natural.. Paham?? Haha.. apa guna tempek mekap tapi nak nampak natural? Ntah apa-apa kan? Tapi tu la tu, sibuk dok cari lipstik yang kaler nude-nude aje.. Pilih blusher yang pinkish-pinkinsh, orangish-orangish, sweetish-sweetish segala.. Bila tengok lipstik orang lain kaler comel-comel sibuk la bertanya.. Tajuk apa? Beli kat mana? Berapa hengget? Pastu siap masing-masing mengorder.. (aku la jugak yang selalu order tu! :P)

Jadi, bila dah ada mekap yang nak nampak natural tu, mula la menconteng muka.. Tapi, ye la, kita ni amatur aje, bukan la pandai sangat.. Janji tak nampak macam tepung gomak sudahhh!! Jadi ini la hasilnya!! Cekidout!

Wohaa.. Boleh la kan.. Nampak lite-lite je mekap tu.. Natural kah?? :) Ni lepas mekap pagi-pagi nak pegi keje.. Semangat!!

BebelBebel: Lagi senang kalau kulit cantik, pakai bedak baby dah cukup..

4 comments:

mimah_nan96 said...

xdnye natural beauty dlm kamus hidup aku. form 1 dh stat make up & melaram. bley..

ShaFiza said...

mimah: perrghh.. melampau! form 1 aku masih betul2 natural beauty.. kata tomboy kan? apa jadah nak mekap segala.. muahahaha..

mimah_nan96 said...
This comment has been removed by the author.
mimah_nan96 said...

weh.. aku kan fauziah latiff fanatic fan haruslah suma nk ikut cam dia. baju, make up. bleylah kn walau muka aku xsecun muka dia. tp mmg d la org ngurat gak. hehe.. ko igt tak kedai ayam yg skg ni bengkel mtr. uisshh.. fobia aku nk lalu c2 sggup lintas tu takut kena kacau tp mmg kena gak. time tu tak pakai tudung lg psl tulah.igt lg beli spray Elizabeth huhu.. nk kasi remos keras pas2 share ngan member beli ubat pe nth kasi rambut perang. giler glamer tul.kat sek. d bdk pggil aku prefect suka melaram. huh.tp kat sek. d gak bdk pggil aku Isabella.. haha.. Lan pn pggil aku julia rais. huhu.. alkisah dolu2